جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

معرفی بهترین و راهنمای خرید مودم وایرلس

به عنوان یک قاعده ، ارائه دهندگان اینترنتهمچنین یک روتر برای تعرفه اینترنت جدید (V) DSL یا راهنمای خرید مودم کابلی ارائه می دهند. مشتری می تواند روتر را با قیمت یکبار مصرف خریداری کند ، آن را با هزینه ماهانه اجاره کند - یا حتی می تواند آن را بدون پرداخت هزینه اضافی دریافت کند.

با این حال ، روتر ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات همیشه پاسخگوی تمام نیازهای مشتری نیست. آزادی روتر از اول آگوست 2016 در آلمان اجرا شده است. هر مشتری این فرصت را دارد که خودش یک روتر خریداری کند و آن را با اتصال خود کار کند.

اگر می خواهید روتر خود را بخرید یا مدل های مختلفی برای انتخاب از ارائه دهنده دارید ، باید قبل از خرید به چند نکته توجه کنید. در این راهنمای خرید ، نکاتی در مورد اینکه در هنگام خرید روتر باید به چه مواردی توجه داشته باشید و روترها از چه توابع و استانداردهایی باید پشتیبانی کند تا آمادگی لازم برای آینده را داشته باشد ، به شما می دهیم. پیدا کردن روتر مناسب برای (V) DSL و کابل پیدا کردن روتر مناسب برای (V) DSL و کابل
تصویر: teltarif.de
جوانب مثبت و منفی: اجاره یا خرید

ارائه دهنده خدمات همیشه موظف است داده های شماره گیری برای اینترنت و تلفن را به مشتری ارائه دهد. کسانی که از حق خود برای آزادی روتر استفاده می کنند و روتر خود را خریداری می کنند ، چندین مزیت دارند. از نظر فنی ، مشتری اینترنت می تواند روتر خریداری کند که توابع خاصی را نیز برآورده می کند و مثلاً در صورت خرابی DSL دارای یک اسلات سیم کارت برای دسترسی به اینترنت تلفن همراه است. در عین حال ، در صورت نقص روتر ، مشتری یک دستگاه مبادله سریع را از ارائه دهنده دریافت نمی کند و باید تعمیرات یا تعویض ها را با فروشنده انجام دهد که ممکن است چندین روز (خرابی) طول بکشد.

مزیت روتر اجاره ای این است که مشتری فقط باید خودش از نصب اولیه مراقبت کند. اگر روتر خراب شود ، ارائه دهنده باید بلافاصله یک دستگاه جایگزین فعال ارائه دهد ، در غیر این صورت رابطه قراردادی آن را نقض می کند. با این حال ، مشتری قطعاً باید توجه داشته باشد که روتر اجاره ای باید پس از پایان رابطه قراردادی برگردانده شود - در غیر این صورت خطر مجازات وجود دارد. در مورد روتر کابلی تلویزیون اجاره شده ، ارائه دهنده دسترسی به روتر دارد ؛ ممکن است سیستم عامل به گونه ای بریده شده باشد که همه عملکردها در دسترس نباشد.

با این وجود ، دو ویژگی فنی آزادی روتر که به طور قانونی تعیین شده است وجود دارد: با روترهای اینترنت کابل تلویزیون ، مشتری معمولاً باید روتر کابلی را که خریداری کرده است از طریق پورتال فعال سازی در اپراتور شبکه ثبت کند تا هماهنگی صحیح با شبکه برقرار شود. و اتصالات فیبر نوری با فیبر نوری به خانه مشتری معمولاً به گونه ای اجرا می شود که اپراتور شبکه مودم فیبر نوری ویژه ای را در اتصال مشتری نصب می کند و مشتری سپس می تواند روتر رایگان شبکه خانگی خود را روی این مودم کار کند. روترهای خوب بین 100 تا 200 یورو هزینه دارند. روترهای خوب بین 100 تا 200 یورو هزینه دارند
عکس ها: AVM / teltarif.de ، نصب: teltarif.de
-w-
اکنون تعرفه های انتخابی را از ارائه دهنده سفارش دهید:

    kongstarcongstar
    کامل 1
    kongstarcongstar
    2 VDSL را کامل کنید

مزایا و معایب: پیکربندی از راه دور توسط ارائه دهنده یا تسهیلات شخصی شما

برای برخی از مشتریان ، پیکربندی صحیح روتر (چه خریداری شده و چه اجاره ای) از نظر فنی چالش برانگیز است. بنابراین برخی از ارائه دهندگان حتی هنگام اتصال به سوکت ، حتی با اتصالات (V) DSL ، پیکربندی خودکار روتر را به مشتری ارائه می دهند. این مزیت این است که روتر عملاً خودش را تنظیم می کند و مشتری مجبور نیست با زحمت اطلاعات دسترسی به اینترنت و تلفن را وارد کند.

با این وجود ، در عمل ، دسترسی از راه دور توسط ارائه دهنده (به ویژه با اتصالات اینترنت کابل تلویزیون) منجر به پیکربندی خودکار ارائه دهنده روتر از راه دور و بدون اطلاع قبلی مشتری شده است. به خصوص اگر ارائه دهنده با تنظیم مجدد روتر ، پیکربندی از راه دور یا به روزرسانی میان افزار را شروع کند ، ممکن است تنظیمات ویژه مشتری (مثلاً برای VoIP یا دستگاه های خانه هوشمند) از بین برود. با پیکربندی های پیچیده روتر ، بنابراین باید به دقت بررسی کنید که آیا می خواهید به ارائه دهنده دسترسی از راه دور به روتر اجازه دهید.

پیشنهاد تخت Allnet: 3/8/20 گیگابایت LTE فقط 5.99 / 10.99 / 17.99 یورو
هنوز 1 روز است: 0 ساعت
فناوری اتصال صحیح ، آخرین استاندارد WLAN ، امنیت

به بیان ساده تر: روتر تازه به دست آمده ابتدا باید برای فناوری اتصال مورد استفاده (VDSL ، کابل ، فیبر نوری) مناسب باشد. تلاش اپراتورهای شبکه برای گسترش شبکه باعث شده است که ارتباطات ADSL در سال های آینده کمتر و کمتر شود. خرید یک روتر ارزان قیمت که فقط با 16 مگابیت در ثانیه از ADSL پشتیبانی کند ، این روزها دیگر مشکلی ایجاد نمی کندr توصیه می شود.

اما حتی با روترهای VDSL نیز انحرافات زیادی در استانداردهای پشتیبانی شده وجود دارد. بسیاری از روترهای موجود در بازار فقط از VDSL تا حداکثر 100 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کنند ، اما بدون بردار VDSL با 250 مگابیت در ثانیه پشتیبانی نمی کنند. اگر قطعاً اتصال خود در سالهای آینده ارتقا نیافته است ، می توانید از چنین روتر ارزان تری برای VDSL 100 استفاده کنید. با این وجود ، مدلی که از vectoring VDSL با 250 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند ، از آینده بیشتری برخوردار است.

حتی با اتصال به اینترنت کابل تلویزیون ، خریداران قطعاً باید روتر مودم کابلی خریداری کنند که حداقل از استاندارد DOCSIS 3.0 پشتیبانی کند. مدتی است که مدلهایی نیز وجود داشته اند که از DOCSIS 3.1 پشتیبانی می کنند. این امر زمانی اهمیت پیدا می کند که ارائه دهندگان اینترنت کابل تلویزیون ارتباطاتی فراتر از حد 1 گیگابایت بر ثانیه را ارائه دهند که انتظار می رود در سالهای آینده باشد. برای اتصالات کابل تا 1 گیگابایت در ثانیه ، یک روتر با DOCSIS 3.0 در حال حاضر کاملاً کافی است. تعداد زیادی مدل روتر در بازار مدل های متعدد روتر موجود در بازار
عکس ها: AVM / D-Link ، مونتاژ: teltarif.de
تبلیغات تخت Allnet: 6 گیگابایت 50 مگابیت در ثانیه LTE فقط 7.99 یورو
هنوز 1 روز است: 0 ساعت
آخرین استاندارد WiFi

پشتیبانی از استاندارد WLAN-n اکنون باید توسط هر روتر تازه خریداری شده ارائه شود ، اما حتی بهتر است یک مدل با پشتیبانی WLAN-ac خریداری کنید.

مهم: هنگام تبلیغ روترها ، اطلاعات مربوط به حداکثر سرعت WiFi را کور نکنید ، زیرا عملکرد واقعی سیگنال WiFi معمولاً به طور قابل توجهی پایین است. با این وجود ، تولیدکنندگان با سرعت ناخالص تبلیغ می کنند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید خطاهای موجود در WLAN را برطرف کنید.

روترهای فعلی باید دارای دو باند باشند. این بدان معنی است که آنها می توانند از دو باند فرکانسی حدود 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز استفاده کنند. باند فرکانس 5 گیگاهرتز منحصراً برای WLAN استفاده می شود ، در حالی که باند فرکانس 2.4 گیگاهرتز قدیمی نیز توسط انواع دیگر دستگاه ها مانند میکروفون های بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد (اجاق های مایکروویو نیز می توانند در اینجا تداخل ایجاد کنند).

پشتیبانی از چندین باند همچنین دارای این مزیت است که می توان از شناسه های مختلف شبکه (SSID) در همان مکان استفاده کرد و دستگاه های انتهایی متصل را می توان از طریق چندین شناسه شبکه توزیع کرد. یک مثال: اتصالات موجود در Netgear Nighthawk X6 اتصالات موجود در روتر Netgear
تصویر: Netgear
یک روتر باید این اتصالات را داشته باشد

با روترهای (V) DSL ، از پورت WAN برای اتصال به سوکت اتصال اینترنت استفاده می شود که به سوکت TAL (یا با ADSL به تقسیم کننده DSL) متصل است. با روترهای کابل اتصال کواکسیال است. هر روتر باید حداقل یک پورت LAN گیگابیتی داشته باشد ؛ حداقل چهار اتصال اترنت گیگابایت بهتر است.

هر روتر همچنین باید دارای یک یا بهتر از آن دو رابط USB باشد که به عنوان درگاه های USB 3.0 (آبی رنگ) طراحی شده اند. سپس می توان از اینها برای اتصال رسانه های ذخیره سازی و چاپگرها استفاده کرد.

در صورت استفاده از تلفن های سیمی ، ارتباطات تلفنی نیز مهم هستند. اینها می توانند به سه شکل در روترها ظاهر شوند: به عنوان یک سوکت TAE و به عنوان یک درگاه RJ-11 برای تلفن های آنالوگ و به عنوان یک باس ISDN S0 برای تلفن های قدیمی ISDN. اگر روتر هر سه سوکت را داشته باشد ، از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار هستید.

تنظیمات امنیتی ، سایر عملکردها ، سازندگان مهم

روترهایی که فقط استانداردهای رمزنگاری WLAN یا WPA منسوخ شده را پیاده سازی کرده اند ، امروز دیگر لازم نیستند. هر روتر فعلی حداقل باید از استاندارد WPA2 تبحر داشته باشد. با این حال ، اگر می خواهید در سمت امن باشید ، باید پیش فرض رمز عبور WLAN را توسط سازنده تغییر دهید ، زیرا این مورد گاهی اوقات روی پلاک روتر چاپ می شود یا روی یک ورق کاغذ جداگانه بسته می شود.

رمز ورود خود تولید کننده در کارخانه برای دسترسی به روتر WLAN از پیش تعیین شده است. این مورد گاهی در پلاک روتر نیز ذکر شده است و بنابراین باید بلافاصله پس از ورود به رابط کاربری تغییر داده شود تا در قسمت امن باشد.

اگر روتر دارای دکمه های سخت افزاری برای ثبت بی سیم دستگاه ها باشد و همزمان در یک مکان قابل دسترسی عمومی کار کند ، عملکردی در سیستم عامل که می تواند برای غیرفعال کردن عملکرد دکمه ها یا درگاه های LAN استفاده شود ، منطقی است. امنیت روتر مهم است ایمن سازی روتر مهم است
تصویر: AVM
توابع DECT ، VoIP ، IPv6 و سایر توابع روتر

علاوه بر پریزهای تلفن که قبلاً ذکر شد ، بسیاری از روترها دارای ایستگاه پایه DECT نیز هستند ، به این معنی که روتر به عنوان یک سیستم تلفنی نیز عمل می کند. به عنوان یک قاعده ، چندین تلفن DECT را می توان پیوند داد و یک یا چند شماره تلفن از طریق میان افزار به آنها اختصاص داد. با استفاده از استاندارد DECT اتصال به گوشی DECT موجود در بازار برقرار می شودellt با این حال ، اگر روتر و گوشی DECT از یک سازنده نباشند ، ممکن است فقط توابع اساسی DECT پشتیبانی شوند ، اما دیگر توابع مهم دیگر مانند همگام سازی کتاب آدرس از طریق روتر ، توابع چندرسانه ای یا ویژگی های خانه هوشمند پشتیبانی نمی شوند.

اگر عملکرد تلفنی سیستم عامل روتر امکان یکپارچه سازی حساب های VoIP را فراهم کند ، کاربر می تواند علاوه بر شماره های ثابت ارائه شده توسط ارائه دهنده اینترنت ، شماره تلفن های اضافی را در ارائه دهندگان VoIP ثبت کند و آنها را به تلفن های متصل اختصاص دهد.

پشتیبانی از پروتکل اینترنت IPv6 نیز یکی از توابع اجباری یک روتر مدرن است. روتر معمولاً به عنوان رابط مرکزی بین رایانه و اینترنت عمل می کند. بنابراین دستگاه باید دارای عملکردهای سرور چاپی و رسانه ای نیز باشد. برای اینکه بتوانید هنگام حرکت به روتر دسترسی پیدا کنید ، توابع DNS پویا نیز مورد نیاز است. برخی از کاربران همچنین باید یک عملکرد NAS را ارزیابی کنند. علاوه بر این ، سازنده روتر باید برنامه هایی را برای Android و iOS ارائه دهد که علاوه بر رابط وب ، می توان از طریق تلفن هوشمند نیز روتر را مدیریت کرد.

اکنون برخی از روترها دارای یک اسلات سیم کارت هستند که کاربر می تواند یک سیم کارت را با قرارداد داده تلفن همراه در آن وارد کند. این به عنوان محافظت در برابر خرابی است ، به طوری که در صورت خرابی اینترنت ، کاربر می تواند بلافاصله از طریق اینترنت تلفن همراه و بدون هیچ گونه کار عمده ای به کار خود ادامه دهد. با این حال ، این نباید با روتر ترکیبی ویژه Telekom در اتصالات ترکیبی متشکل از (V) DSL و LTE اشتباه گرفته شود ، که از نظر فناوری و تعرفه ها یک راه حل مستقل از Telekom است. توابع اضافی روتر توابع اضافی روتر
تصویر: teltarif.de
نتیجه گیری: تجهیزات اولیه خوب لازم نیست گران باشند

روتر: حداقل تجهیزات

    اتصال: VDSL یا DOCSIS 3
    شبکه: LAN ، WLAN (2.4 و 5 گیگاهرتز و WPA2)
    تلفن: سوکت آنالوگ و پایه DECT
    حافظه ذخیره سازی و چاپگر: 2x USB 3.0

روترهای VDSL خوب با اتصال تلفنی و پایه DECT با هزینه ای کمتر از 50 یورو در فروشگاه ها موجود است ، قیمت مدل های برتر تولید کنندگان معمولاً بین 100 تا 200 یورو است. علاوه بر تجهیزات اساسی برای شبکه خانگی خصوصی ، ممکن است هزینه های اضافی برای تکرارکننده های WLAN ، سوئیچ های شبکه ، تلفن های DECT ، آداپتورهای خط برق یا دستگاه های خانه هوشمند وجود داشته باشد.

روترهای FRITZ! Box از سازنده AVM ، روترهای Speedport از Deutsche Telekom و روترهای صادر شده توسط ارائه دهندگان DSL و اپراتورهای شبکه کابلی به نام خودشان قطعاً گسترده ترین در آلمان هستند. کسانی که به روترهای خارج از این رهبران بازار علاقه مند هستند ، می توانند نگاهی به دستگاه های Asus ، D-Link ، DrayTek ، Lancom ، Linksys ، Netgear ، TP-Link یا Zyxel نیز بیندازند ، برخی از آنها عملکردهای پیچیده تری را نیز برای مشتریان تجاری ارائه می دهند یا شبکه های بزرگتر می توانند 800 یورو هزینه داشته باشند.

منبع : https://www.pc-krueger.de/wlan-router-einrichten.php
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.