سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

پر فروش ترین و بهترین هدفون چیست؟

من از سال 2009 به طور مداوم این راهنما را نگه داشته و ویرایش می کنم و منقضی نشده است. من تصمیم گرفتم بیشتر نکات مربوط به موضوعاتی را که طی سالهای طولانی کار با انجمن ها و بحث کنندگان خصوصی در مورد مشکلات انتخاب هدفون و تجهیزات صوتی به وجود آمده بود ، در آن جمع آوری کنم. من سعی می کنم از مشاوره ویژه با محصولات انتخاب شده و پیوند به قیمت های فعلی پشتیبانی کنم تا موضوع را حتی بیشتر نزدیک کنم.

پس از مطالعه آن ، خواننده عزیز ، باید بدانید:

    چه نوع هدفونی را می توانید در بازار خریداری کنید ،
    چگونه شانس هم افزایی خوب تجهیزات صوتی خریداری شده را افزایش دهیم ،
    چگونه می توان نیازهای خود را تعریف کرد و مطابق آنها خرید کرد ،
    چگونه در یک کلمه با خود کنار بیایید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

با این حال ، مقاله بر اساس استقلال خواننده و توانایی تصمیم گیری بر اساس افکار و تحلیل های وی کار می کند. اگر نمی توانید یا نمی خواهید چنین رویکردی را اعمال کنید ، وقت ندارید ، مدام می گویید که شما یک فرد غیر روحانی هستید و یک شخص صوتی نیستید زیرا PLN 50 را به هدفون اضافه نمی کنید ، لطفاً این مقاله را ببندید ، هرچه می خواهید بخرید ، همانطور که می خواهید و با همه امکانات عواقب.

اگر علی رغم خواندن ، هنوز هم در انتخاب هدفون به خودی خود مشکلاتی وجود دارد ، ممکن است ارزش استفاده از محتوای مقاله نحوه صحیح طرح سال در انجمن های صوتی را داشته باشد ، اما با یک سوال به آنجا بروید و حداقل بدانید کدام یک را بخوانید. یکی از این مجامع ، انجمن شنوایی شناسی است. اما واقعاً فقط درصورتی که مشکل در واقع خود به خود حل نشود ، و نه اگر از معیارهای ذکر شده در بالا برخوردار باشید - در غیر این صورت فقط وقت من را هدر خواهید داد ، چیزی که من ندارم و بیش از 8 سال است که برای نوشتن این مقاله شب ها صرف کرده ام. با این حال ، اگر هیچ یک از عبارات استفاده شده در این مقاله را نمی فهمید ، فرهنگ لغت مرجع من از اصطلاحات صوتی محبوب می تواند کمک کند.
1. در چه موادی به دنبال کمک باشید
/
هر یک از ما از نظرات اشخاص ثالث استفاده می کنیم. همه ، هم شما و هم من. ما می توانیم از تعدادی مکان که نظرات یا نکات مختلفی در آنها ظاهر می شود ، انتخاب کنیم. اگرچه نمی توانید به مبحث اینکه همه دروغ می گویند و مورد حمایت مالی قرار می گیرند ، نزدیک شوید ، درست مثل هرجای دیگر ، ممکن است شرایطی پیش بیاید که ما با محتوایی روبرو شویم که برای مقاصدی کاملاً متفاوت از کاملاً مستند یا با هدف ابراز عقیده ایجاد شده باشد. و حتی اگر این کار را انجام دهید ، باید در نظر بگیرید که هیچ حقیقت مطلق جهانی وجود ندارد و همه بررسی ها و نظرات کم و بیش ذهنی هستند. هیچ نظری به شما تضمین 100 درصدی نمی دهد که تجهیزات توسط شما یا 100 نفر از 100 نفر دیگر انتخاب شود ، دقیقاً مانند بازبینی یا نظرسنج.

هنگام جستجوی محتوا و مطالعات ، در درجه اول به موارد زیر توجه کنید:

    صحت زبان و حجم بررسی هایی که می خواهید دنبال کنید ،
    درک محتوا و نحوه بازی تجهیزات ،
    نسبت حجم پاراگراف بر روی صدا و قابلیت استفاده به پاراگراف های جانبی (طراحی ، فناوری و غیره)
    از جمله داده های اندازه گیری و هر داده قابل اندازه گیری در محتوا ،
    مقایسه با دستگاه های دیگر ،
    از اظهارنظرهای واضح و خوانا درباره آنچه که بهتر یا بدتر است به گفته ارزیاب اجتناب نکنید ،
    مطالعات اضافی در مورد روش و ترجیحات توصیف کننده ،
    ارجاعات به تجهیزات تست مورد استفاده در مرور.

به یاد داشته باشید که همیشه خطر متفاوت بودن دریافت هدفون وجود دارد ، حتی اگر تمام نکات بالا را حفظ کنید. بعضی اوقات از سن ، استعداد ، تجهیزات و تجربه ناشی می شود ، اما بیشتر اوقات به دلیل سلیقه معمولی است. به عنوان مثال ، من بیس اغراق آمیز را دوست ندارم ، گرچه بسیاری از مردم آن را دوست دارند و هدفونی را که من آنها را خسته کننده و بدون باس تعریف می کنم. این بدان معنا نیست که ، به طور خودکار این نیست که مرور وضعیت واقعی امور را توصیف نکند ، یا شاید مستقیماً اینکه من در آن نادرستی نوشتم. فقط این است که دیدگاه و ترجیحات من متفاوت است. بنابراین ، اگر در حال خواندن هرگونه بررسی هستید ، سعی کنید اطلاعاتی در مورد تنظیمات ارزیابی کننده ، یعنی نحوه عملکرد وی پیدا کنید. در مورد من ، این یک صفحه فرعی جداگانه است که من همچنین با تجهیزات خود و یا مقدار زیادی از اطلاعات مربوط به روش های آزمایش آن را به روز می کنم. خواندن چنین سندی به شما این امکان را می دهد که اصلاحات مناسب در مورد خوانده شده را انجام دهید.

اگر بازبینی یا نظری مشاهده کردید:

    با استفاده از شعارها و شعارهای معمول بازاریابی نوشته شده است ،
    از عکس های سازنده به جای عکس های خود استفاده می کند ،
    در بسیاری از نقاط لاکونیک است و به زور کوتاه می شود ،
    شامل خطاهای منطقی و واقعی است (به عنوان مثال مزایا و معایب به طور متقابل از یکدیگر جدا می شوند) ،
    آن را به زبان دستوری نادرست و با غلط های املایی فاحش نوشته شده است ،
    در مورد محتوا ، آنقدر ناخوشایند نوشته شده است که نتیجه گیری از نحوه عملکرد سخت افزار غیرممکن است ،
    مشهور از اصطلاحاتی استفاده می کند که می توانند کاملاً آزاد تفسیر شوند ،
    از تهیه تجهیزات مورد استفاده برای آزمایش ، نقاط مرجع ، تنظیمات برگزیده خود جلوگیری می کند و از نظر نویسنده محتوا قابل تشخیص نیست (به عنوان مثال فقدان اصطلاحاً modus operandi)
    داده های اندازه گیری به طور مکرر توسط کاربران دیگر و پورتال ها را به طور مستقیم تضعیف می کند ،
    تصور خوشه ای از چندین بررسی مختلف ...

... بهتر است یا از چنین محتوایی خودداری کنید یا آن را از طریق انگشتان خود بگیرید. همچنین باید مراقب "ضرب و شتم" در انجمن های صنعت باشید ، یعنی کاربران همیشه و در همه جا تجهیزات فروشگاه یا مارک خاص و همچنین بازاریابی دهان به دهان و صفحات عقب را که وانمود می کنند وبلاگ هستند با نظرات توصیه می کنند. چگونه می توان از دید یک خواننده / کاربر عادی در برابر آن دفاع کرد؟ متفاوت است و متأسفانه هیچ دستور العمل جهانی برای آن وجود ندارد. جدا از شاید چنین آگاهی عمومی از خود و خواندن بین سطرها ، یا بررسی تعداد و ماهیت پیوندهای خروجی ، گاهی ارزش دارد که حتی به عنوان صاحب دامنه ای که وب سایت در آن قرار دارد ، یک چیز ساده را بررسی کنید. اما به طور کلی ، کیفیت بررسی ها و تمایل به واکنش باید در اینجا رهنمودهای موثری باشد. همان کمبود داده های اندازه گیری یا حتی عکس های خود ساخته ، براساس عکس های تهیه شده توسط سازنده یا مستقیماً از دیگران از شبکه کپی شده است.
2. تصمیم بگیرید: هدفون یا بلندگو؟

اگر اولویت بندی کنید که فقط کیفیت کلی و کاملاً عینی صدا بدون در نظر گرفتن نوع پذیرش و در چارچوب پایین ترین قیمت لازم برای این امر ، در اکثر قریب به اتفاق موارد ، هدفون برنده خواهد شد. برای PLN 100 ما بلندگوهای صدایی خوبی نخواهیم خرید تا بتوانیم با Superlux HD681 یا HD669 رقابت کنیم. خودتان ببینید به ترتیب مدل اول و دوم چقدر ارزان هستند. و این فقط یک نمونه از موارد زیاد است.

با این حال ، شرایطی وجود دارد که استفاده از بلندگو به جای هدفون به سادگی بهتر یا سالم تر خواهد بود.

با همان قیمت ، یکی از جالب ترین اقلام موجود در بازار بلندگوها از جمله موارد دیگر است Genius SP-HF800A ، که در قفسه های فروشگاه بیش از 150 PLN نیست و در عین حال ، اگرچه برای طراحی بلندگوهایی که کاملاً کارآمد به نظر می رسند ، به عنوان مثال کیفیت باس دو مورد فوق را نخواهند داشت. البته همه اینها فقط نمونه های نمونه ای هستند ، جالب هستند ، اما تنها مدل ها نیستند. با این حال ، آنها هم به برخی از وابستگی های ابتدایی و هم روش های بحث در مورد این نوع معضل به خوبی نشان می دهند.

همچنین در دامنه های دیگر معمولاً اینگونه است که ما برای اسپیکرهای با کیفیت قابل مقایسه هزینه بیشتری پرداخت خواهیم کرد. فقط از یک سطح قیمت خاص می توانید در مورد یک رویارویی مناسب با یکدیگر صحبت کنید. اگر بخواهم چنین حد خودسرانه ای را نشان دهم ، احتمالاً جایی در سطح 4-5 هزار خواهد بود. زلوتی ها البته خیلی مرسوم. در اینجا نیز می توان از نمونه هایی استفاده کرد ، اما بازار چنان گسترده و سلیقه ای متفاوت است که انجام آن به روشی جهانی در اطراف آنها غیرممکن است. همچنین تعداد زیادی از مدل های قدیمی ، دست دوم ، هنوز کاربردی و با ارزش صدا بسیار بیشتر از نمونه بصری وجود دارد. اما مهمتر از همه - سودآوری و قابلیت اطمینان بیش از تجهیزات مدرن است.
3. بررسی کنید که چقدر می توانید هزینه کنید و برای چه چیزی

همانطور که می دانید ، ما می خواهیم هدفون "خوب" بخریم. امروزه ، قانونی که باید بپذیرید ساده و متأسفانه بی رحمانه است: "شما کیفیت می خواهید؟ شما باید بپردازید "، البته ، در همه موارد می توانید محدودیت عقل و محصولاتی پیدا کنید که این اصل را به میزان کم و بیش انکار کنند. با این حال ، هنگام تعیین بودجه نهایی ، توجه داشته باشید که یک خرید معین ممکن است شامل هزینه های اضافی شود.

اگر هدفونها از الزامات بالاتری برخوردار باشند ، یعنی از امپدانس بالایی برخوردار باشند (مثلاً با مقدار SPL پایین تر ، معمولاً زیر 100 دسی بل متصل هستند) و مشاهده کنید که مصرف برق چنین جفتی در همه جا ذکر شده است ، حداقل به تقویت کننده هدفون نیاز دارید. اگر آنها همچنین هدفون های کلاس بالاتر باشند ، شما به یک منبع صوتی اضافی به شکل DAC یا کارت صدا نیاز خواهید داشت. گاهی اوقات این دستگاه ها از قبل دارای تقویت کننده هدفون هستند.

اگر می خواهید به طور عمده از هدفون از تلفن ، پخش کننده ضعیف تر ، DAC ساده و ارزان یا کارت صدا داخلی مادربرد (کامپیوتر / لپ تاپ) استفاده کنید ، به دنبال هدفون با امپدانس پایین تر (16-32 اهم) و بازده بالا (100 dB SPL یا بالاتر) باشید. ) در منبع صدا صرفه جویی خواهید کرد و نیازی به داشتن تجهیزات / تجهیزات اضافی نخواهید داشت. البته این معمولاً به صدا آسیب می رساند ، زیرا با وجود چنین هدفونی کلاس کلی و کیفیت صدای منبع مهم است ، اما بهتر است هدفون های بهتری خریداری کنید و از آنها در منبع ضعیف تری استفاده کنید تا با تعادل هر دو این عناصر یا چرخاندن آنها در مقابل یکدیگر.

ترتیب خرید را به شرح زیر توصیه می کنم:

    هدفون (و بلندگو)
    منبع و / یا تقویت کننده
    سایر لوازم جانبی ، کابل ها و غیره

هدفون و کیفیت آن همیشه به شما بیشتر از منبع خود می دهد. به عنوان مثال ، هدفون برای PLN 1000 در محاسبه کلی بهتر از مثلاً هدفون برای PLN 800 از یک منبع برای 200 PLN یا 500 PLN از یک منبع برای PLN 500 به نظر می رسد. البته تعمیم ، زیرا کافی است فروشنده تبلیغاتی انجام دهد و کل ترتیب کار با شرایط سازگار شود. من بسیاری از موارد را می دانم که هدفون را بسیار ارزان خریداری کرده ام و از نظر صدایم بهتر از مدل های چند برابر گران قیمت است.

با این وجود ، اصل کلی هنوز هم استفاده از هدفون های بهتر است ، در صورت امکان. شما همیشه می توانید بدون نگرانی منبع یا تقویت کننده بخرید. همه چیز را یک باره خریداری نکنید. در صورتی که گزینه بازگشت (14 روز برای خرید آنلاین) نداشته باشید ، اگر متوجه شدید که هدفون لنگ است یا ناراحت کننده است ، پس گرفتن آن برای شما راحت تر خواهد بود و سخت افزار یا قابلیت های متناسب با تناسب موادی برای مدل دیگری از هدفون نخواهید داشت.

همچنین اطمینان حاصل کنید که در کنار مدلی که انتخاب کرده اید ، هیچ تولید کننده دیگری ، شاید حتی همان تولید کننده وجود نداشته باشد که پرداخت اضافی PLN 50-100 بتواند به معنای افزایش چشمگیر کیفیت صدا باشد. در محدوده قیمت پایین ، به ویژه قابل مشاهده است و در آنجا ، افزودن PLN 20-30 می تواند کیفیت صدا را به طور قابل توجهی افزایش دهد و دامنه محصولات موجود را برای شما افزایش دهد. همانطور که می بینید ، بسیار سودآورتر است که پس از آن از خرید خودداری کنید ، مقدار کمی را جمع کنید و سپس دوباره شروع به خرید کنید.

چقدر برای خوب بودن هزینه کنیم؟ رضایت شما محدودیتی ندارد ، نه از نظر پول. این تحقیق می تواند انجام شود ، به عنوان مثال ، بر اساس هدفون های اندازه بزرگ ، تجهیزات داخل مجرا و منبع توصیه شده توسط من. با این حال ، انتظارات خود را با امکانات مطابقت دهید. هدفون با صدای بیس فوق العاده ، میان رده غنی ، سه گانه شفاف و یک مرحله بزرگ ، به علاوه دقت بالا ، دینامیک ، ریتم و تصویربرداری عالی و هزینه 100 PLN ، وجود ندارد. حداقل دو صفر در اینجا گم شده است. شما نمی توانید همه آن را داشته باشید و اگر کیفیت می خواهید ، باید یا هزینه کنید یا به دنبال تجهیزات عتیقه باشید یا به اصطلاح شکار کنید. "بهترین بانگی" ، یعنی هدفونی که با قیمت معین بسیار خوب است.

با این حال ، به عنوان یک قاعده ، هدفون برای PLN 500 مانند هدفون PLN 5،000 نخواهد بود ، و این ، به نوبه خود ، مانند هدفون 50،000 PLN نخواهد بود. شما برای تجهیزات بهتر پول ندارید؟ نخر. آیا نمی توانید بین یک محصول و محصول دیگر تصمیم بگیرید؟ نخر. آیا معضلات وجودی با هدفون برای PLN 40 دارید؟ نخر. بهتر است 10 بار در مورد خرید خود فکر کنید و در شرایط نامساعد ، از تصمیم خودداری کنید تا اینکه یک بار آن را بخرید و پس از واقعیت از انجمن ها پشیمان شوید یا شکایت کنید.
4. مشخص کنید که چه صدایی را دوست دارید

برخی از مردم وقتی می شنوند یا می خوانند که درمورد موضوع خود ، نامه الکترونیکی ، هر چیزی که در مورد انتخاب تجهیزات می پرسد ، خشمگین می شوند که پاسخگو فالگیر نیست یا بصیر است. زیرا اینگونه نیست ، اما بیشتر س questionsالات دقیقاً به همین امر نیاز دارند. هیچ کس نمی داند چه چیزی برای کسی "خوب" است و آیا "کسی راضی" خواهد شد ، خصوصاً اگر نتواند نیازهای خود را توصیف کند. بنابراین ، مهمترین چیز - برای تعیین دقیق آنچه شما به دنبال آن هستید و آنچه انتظار می رود.

اکثریت قریب به اتفاق مردم به طور کامل نمی فهمند که هر یک از ما طعم متفاوتی داریم ، به طور متفاوتی می شنویم ، در تجهیزات مختلف ، موسیقی های مختلف ، در حجم متفاوت. اگر سوال کننده تنظیمات خود را به تنهایی نشان ندهد ، هیچ کس نمی تواند یک هدفون کاملاً مناسب را توصیه کند و حداکثر با انگشت به سمت محصولات تصادفی که مطابق با الزامات پاسخ دهندگان است ، لزوماً سوال کننده ، اشاره نکند. در نتیجه ، ما خریدهای معمول بدون فکر و ادعا به کل جهان را داریم که کسی در انجمن "بد توصیه کرده است". و فرقی نمی کند کسی یکدیگر را بشناسد یا نه. سلیقه ها و عشق های زیادی وجود دارد ، نمی توان حدس زد که آیا شخص X از لحاظ کمی از باس راضی خواهد بود یا خیر ، و شخص Y از سه برابر شدن بیش از حد سردرد احساس نخواهد کرد.

به همین دلیل است که باید چند لحظه وقت بگذارید تا به آنچه در موسیقی بیشتر دوست دارید فکر کنید. چه ویژگی های هدفون را ترجیح می دهید. در چه ژانرهایی شما بیشتر به چه چیزهایی توجه می کنید و آماده هستید که در پی دستیابی به بهترین هدفون های متعادل صدا با قیمت مشخص از آن دست بکشید. شما می توانید از آهنگ ها مثال بزنید ، اما بیشتر از همه سعی می کنید صدای هدف را از نظر شدت و ماهیت چهار م basicلفه اصلی آن توصیف کنید:

 

    پایین (باس)
    این پایین ترین فرکانس های باس هستند ، بنابراین همه سوفل ها ، ضربان های طبل ، هر صدایی ریتم شدیدی را در آن منطقه ایجاد می کند. اگر باس همراه با قسمت خاصی از میانه میانی پایین تأکید شده و لطافت و لطافت مطلوبی را ارائه می دهد ، ما در مورد هدفون گرم صحبت می کنیم. اگر باس سریعتر از عمیق تر ، سخت تر باشد و میزان صدا - همچنین در میان رده - اشباع کمتری دارد و از نظر موسیقی تلفیقی تر از موسیقی است ، به طور کلی می توان در مورد موارد سرد صحبت کرد. اکثر مردم یک باس جامع و کامل را ترجیح می دهند ، یعنی یکی با ریتم ، سرعت بالا ، بلکه دارای قدرت و صدای زیاد. افراد کمتری باس را با تأثیر ضعیف تر اما دارای رنگ و بوی محسوسی ترجیح می دهند - بیشتر تمیز ، زمزمه و موسیقی ، حتی گاهی طنین انداز. کمترین میزان متداول در محدوده قیمت پایین ، بیس سریع و فنی با کنترل زیاد ، اما ضعف ضعف است ، به شما امکان می دهد هنگام گوش دادن بیشتر روی آنالیز تمرکز کنید.

 

    قطر (میانه)
    میان رده اغلب از آواز تشکیل شده است ، اما همچنین همه مواردی که به سادگی در وسط محدوده فرکانس هدفون پخش می شوند. تمبر مهمترین نقش را در میان رده بازی می کند و اگر اشباع ، شکم و با لحن کمتری باشد ، می توانیم در مورد موسیقیایی بودن هدفون ، شیرینی ، شیرینی و آبدار بودن میان رده صحبت کنیم. بدون اشباع ، نسبت به مسیر که توسط بسیاری از افراد ترجیح داده می شود خنثی می شود ، بی تفاوت است ، زیرا غالباً با منبع مناسب "تضمین" می شود (به عنوان مثال با لوله های انتخاب شده در تقویت کننده های خود). با این حال ، اگر در این زمینه زیاده روی کنید ، در موارد شدید عقیم و خشک می شود ، کاملا عاری از احساسات است. این مشکل ممکن است در مورد برخی از هدفونهای دو درایور با درایورهای کاملاً تنظیم نشده (باس + توییتر) که کمتر در میان رده "ملاقات" یکدیگر هستند ، اعمال شود.

 

    کوه (سه برابر)
    محدوده های فوقانی ، به عبارت ساده ، تمام سوت ها ، سنج ها و آن قسمتهایی از صدا است که بر درک کلی هر دو جزئیات و حس فضایی بودن ناشی از آنها تأثیر می گذارد. اگر هدفون بر تن زیاد تاکید کرده باشد - ما در مورد هدفون سبک صحبت می کنیم ، اما اگر سه برابر پنهان باشد و بنابراین باس غالب شود - پس ما در مورد هدفون تاریک صحبت می کنیم. هدفون های تیره غالباً در طرح های بسته و داخل گوش دیده می شوند ، اما حتی اگر محدوده های بالایی به خوبی قابل شنیدن باشند ، لزوما به معنای کیفیت مناسب آنها نیست. وقتی صحبت از "شن و ماسه" سه گانه می شود ، از آن انتظار خلوص و وضوح را نداشته باشید. به نظر من فروتنانه بهترین هدفون مدل های الکترواستاتیکی است که می تواند با وضوح بسیار بالاتر از توان هدفون های معمولی یک گوی سه طبقه واقعاً بالا تولید کند ، اما این یک تجهیزات بسیار گران قیمت و عجیب و غریب است - در دسترس همه نیست.

 

    صحنه (صحنه صدا)
    مرحله از پارامترهای فردی زیادی تشکیل شده است ، اما به روش ساده می توانید آن را به صورت کوچک یا بزرگ تعریف کنید ، و اگر بزرگ باشد - چه عریض باشد (موقعیت قابل توجه در کانال های L-R) یا عمیق (جلو عقب) یا هر دو. یک مرحله کوچک به معنای فقدان محلی سازی و طبیعی بودن مناسب نیست ، همانطور که یک مرحله بزرگ معنی خوبی ندارد. مدل هایی با یک مرحله گسترده بهترین عملکرد را در ژانرهای الکترونیکی با جلوه های سکان دار دارندeophonic ، اما این خطر وجود دارد که در ژانرهای معمولی یا جایی که به وفاداری بالایی نیاز است ، چنین صحنه ای (به خصوص اگر به صورت مصنوعی تولید شود) باعث مزاحمت و غیر واقعی بودن پیام موسیقی شود. در ارزیابی سناریوی بالقوه هدفون ، ارتباط آن با سوپرانو ، یعنی سه برابر ، ممکن است به عنوان یک ابزار مفید باشد - اگر بالاترین سوکت های سوپرانو تقویت شود ، فرصت خوبی برای مزایای اضافی به عملکرد صحنه چنین جفت (طنین بهتر) وجود دارد.

 

این ساده ترین سیستم توصیفی است که می توانید به آن پاسخ دهید. البته هنوز چیزهای اضافی زیادی وجود دارد که من عمداً در اینجا حذف کرده ام: دقت ، تصویربرداری ، پویایی ، ریتم و غیره. سرانجام هدفون انتخاب شده است.

http://harajierooz.ir/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%88%d9%86/

source : https://www.audiofanatyk.pl/jak-samodzielnie-wybrac-sluchawki
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.