یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

راهنمای خرید هارد اکسترنال از دیجی کالا

تهیه یکی از بهترین SSD ها برای سیستم کلیدی است زیرا ساده ترین راه برای کاهش سرعت کامپیوتر با یکی از بهترین پردازنده ها جفت کردن آن با فضای ذخیره سازی کم است. پردازنده شما می تواند میلیاردها دور در ثانیه را تحمل کند ،اما اغلب وقت زیادی راهنمای خرید هارد اکسترنال را صرف انتظار برای درایو شما می کند تا اطلاعات آن را تغذیه کند. هارد درایوها به ویژه کسل کننده هستند زیرا دارای بشقاب هایی هستند که باید به چرخش در بیایند و یک بازوی راست / راست است که باید از نظر فیزیکی به بخش های داده ای که در حال حاضر به دنبال آن هستید راه پیدا کند. برای دستیابی به عملکرد مطلوب ، به یک درایو حالت جامد (SSD) خوب نیاز دارید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین هارد دیسک و SSD می توانید از ویژگی ما استفاده کنید. اگرچه حافظه های SSD تقریباً همیشه سریعتر هستند ، اما هنوز هم مواردی (مانند ذخیره سازی انبوه) وجود دارد که قطعاً درایوهای سخت قابل تأمل است. از آنجا که هارد دیسک های 10 ترابایتی را می توان با زیر 200 دلار تهیه کرد و یک SSD 4 ترابایتی بیش از 400 دلار برای شما بازپرداخت می کند.

اگر قبلاً درباره انواع درایو اطلاعاتی دارید و توصیه های خاصی می خواهید ، به صفحه بهترین SSD های ما مراجعه کنید. و اگر دنبال یک درایو خارجی یا SSD برای ذخیره سازی قابل حمل یا تهیه نسخه پشتیبان هستید ، حتما صفحه بهترین درایوهای خارجی ما را بررسی کنید. اما اگر دکترای SSD ندارید ، در اینجا چند نکته ذکر شده است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید.

از آنجا که درایوهایی مانند 660p اینتل و جانشین آن Intel 665p در حالی که سرعت بیشتری را ارائه می دهد ، شروع به کم کردن درایوهای اصلی در رابط قدیمی SATA می کند ، این می تواند آغاز پایان دوست قدیمی ما ، Serial ATA باشد. گفته شد ، سامسونگ اخیراً 870 EVO را منتشر کرده است ، بنابراین SATA هنوز مرده است. و درایوهای SATA موجود نیز باید به منظور کاهش حداقل رقابت در قیمت ، همچنان نزول قیمت داشته باشند ، زیرا آنها نمی توانند امیدوار باشند که در عملکرد درایوهای NVMe همگام شوند.

اما درایوهای NVMe PCIe 3.0 که سریعترین حافظه ذخیره سازی هستند ، توسط SSD های PCIe 4.0 M.2 از قبیل گیگابایت ، کورسایر ، پاتریوت و سامسونگ طبقه بندی نشده اند. این در واقع سرعتهای متوالی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد (به لطف دو برابر شدن پهنای باند گذرگاه PCIe). اما شما برای اجرای یکی از این درایوها با حداکثر سرعت خود به یک مادربرد AMD X570 یا B550 احتیاج دارید یا مادربرد Intel Z590 همراه با یکی از پردازنده های آینده اینتل Rocket Lake-S. و از بسیاری جهات ، فراتر از میزان آشکار عملکرد متوالی ، کاربران ممکن است چیزهای زیادی در مورد مزایای دنیای واقعی از این درایوها نبینند. اما تردیدی نیست که نسل بعدی درایوهای PCIe 4.0 مانند SN850 WD Black بسیار چشمگیر هستند.

TLDR
در اینجا چهار نکته سریع آورده شده است ، به دنبال پاسخ های دقیق ما به بسیاری از سQالات متداول:

رایانه خود را بشناسید: بدانید که آیا اسلات درایوهای M.2 را روی مادربرد خود دارید یا خیر. در غیر این صورت ، ممکن است به جای آن به یک درایو 2.5 اینچی نیاز داشته باشید.
 
ظرفیت 500 گیگابایت تا 1 ترابایت: حتی به خرید درایو با فضای ذخیره سازی کمتر از 256 گیگابایت فکر نکنید. 500 گیگابایت تعادل خوبی بین قیمت و ظرفیت ارائه می دهد. و در حالی که درایوهای 1 ترابایتی به زیر قیمت 100 دلار / 100 پوند می رسد ، گزینه های عالی و جادویی نیز هستند.
 
SATA ارزان تر اما کندتر است: اگر رایانه شما از درایوهای NVMe / PCIe یا Optane پشتیبانی می كند ، درایو با یكی از این فن آوری ها را بخرید. با این حال ، درایوهای SATA رایج ترند ، معمولاً هزینه کمتری دارند و هنوز هم عملکرد بسیار خوبی برای برنامه های رایج ارائه می دهند.
 
هر SSD بهتر از هارد دیسک است: حتی در بدترین SSD نیز در بیشتر سناریوهای استفاده حداقل سه برابر سریع تر از هارد دیسک است. بسته به میزان کار ، دلتای عملکرد بین SSD خوب و عالی می تواند ظریف باشد.
چقدر می توانید هزینه کنید؟
دامنه اکثر درایوهای مصرفی از 120 گیگابایت تا 2 ترابایت است. در حالی که درایو های 120 گیگابایتی ارزان ترین هستند ، اما به اندازه کافی جادار نیستند تا بتوانند نرم افزارهای زیادی را در خود جای دهند و معمولاً کندتر از نسخه های با ظرفیت بالاتر هستند. بسیاری از شرکت ها شروع به حذف تدریجی این ظرفیت کم کرده اند. برای افزایش از اندازه 120 به 250 گیگابایت هزینه ای در حدود 15 دلار اضافی وجود دارد و این پول به خوبی خرج شده است. دلتا بین درایوهای 250 و 500 گیگابایتی نیز می تواند کوچک باشد. نکته جالب بین قیمت ، عملکرد و ظرفیت برای اکثر کاربران 500 گیگابایت بود ، اما به طور فزاینده ای 1 ترابایتی در حال تبدیل شدن به گزینه بهتر است - به ویژه هنگامی که درایوهای 1 ترابایتی به 100 دلار یا کمتر می رسند.

همچنین تعداد بیشتری از درایوها (در درجه اول از سامسونگ) با ظرفیت بالاتر از 2 ترابایت وجود دارد. اما آنها معمولاً بسیار گران هستند (بیش از 400 دلار / 400 پوند) ، بنابراین فقط برای کاربران حرفه ای که به فضا و سرعت نیاز دارند و از پرداخت هزینه های آن بیزار نیستند بسیار ارزشمند هستند.

کامپیوتر شما از چه نوع SSD پشتیبانی می کند؟
درایوهای حالت جامد این روزها به چندین فاکتور متفاوت ارائه می شوند و از طریق چندین اتصال سخت افزاری و نرم افزاری ممکن عمل می کنند. اینکه شما به چه نوع درایو نیاز دارید ، به دستگاه شما بستگی دارد (یا قصد خرید آن را دارید). اگر شما یکی از بهترین رایانه های شخصی بازی را دارید یا در حال ساخت رایانه شخصی با مادربرد اخیر میان رده و پیشرفته هستید ، ممکن است سیستم شما بتواند اکثر (یا همه) انواع درایو های مدرن را در خود جای دهد.

همچنین ، لپ تاپ ها و کانورتیبل های باریک مدرن عمدتاً صرفاً به فاکتور شکل M.2 به شکل لثه تغییر مکان داده اند و فضای لازم برای درایو سنتی به سبک لپ تاپ 2.5 اینچ وجود ندارد. و در تعداد بیشتری از موارد ، سازندگان لپ تاپ فضای ذخیره سازی را مستقیماً به برد متصل می کنند ، بنابراین شما به هیچ وجه نمی توانید آن را ارتقا دهید.بنابراین قطعاً می خواهید با راهنمای دستگاه خود مشورت کنید یا Crucial's Advisor Tool را بررسی کنید تا قبل از خرید گزینه های خود را مرتب کنید.

به کدام یک از فاکتورهای شکل نیاز دارید؟
SSD ها در سه عامل اصلی وجود دارند ، به علاوه یک مورد غیر معمول.

انواع SSD ها.

انواع SSD ها.
2.5 ATA Serial ATA (SATA): رایج ترین نوع ، این درایوها شکل دیسک های سخت لپ تاپ را تقلید می کنند و از همان کابلها و رابط SATA متصل می شوند که هر ارتقا دهنده با تجربه متوسط ​​باید با آنها آشنا باشد. اگر لپ تاپ یا دسکتاپ شما دارای یک جای هارد دیسک 2.5 اینچی و یک کانکتور SATA اضافی است ، این درایوها باید سازگار باشند (البته اگر در دسک تاپ فقط با هارد دیسک 3.5 اینچی بزرگتر نصب کنید ، ممکن است به آداپتور خلیج نیاز داشته باشید خلیج ها رایگان)
 
کارت الحاقی SSD (AIC): این درایوها به نسبت SATA که بیش از یک دهه پیش برای مدیریت هارد دیسک های چرخشی طراحی شده بود ، بیش از اکثر درایوها سرعت بالاتری دارند. آنها همچنین می توانند به PCIe بیشتر از اکثر درایوهای M.2 دسترسی پیدا کنند. درایوهای AIC به شکاف های مادربرد متصل می شوند که بیشتر برای بهترین کارت های گرافیک یا کنترل کننده های RAID استفاده می شوند. البته ، این بدان معنی است که آنها فقط گزینه ای برای دسک تاپ هستند و برای نصب آنها به یک اسلات خالی PCIe x4 یا x16 نیاز خواهید داشت.
اگر دسک تاپ شما جمع و جور باشد و کارت گرافیک از قبل نصب کرده باشید ، دیگر شانس ندارید. اما اگر فضای دسکتاپ مدرن و شیار اضافی دارید ، این درایوها می توانند در سریعترین حالت موجود قرار بگیرند (به عنوان مثال Intel Optane 900p را در نظر بگیرید) ، زیرا قسمت عمده آنها به دلیل سطح اضافی آنها امکان خنک سازی بهتر را فراهم می کنند. جابجایی داده ها با سرعت زیاد ، مقدار کمی گرما تولید می کند.

M.2 SSD: درایوهای M.2 تقریباً به شکل یک حافظه RAM هستند ، اما درایورهای M.2 برای لپ تاپ های باریک به استاندارد تبدیل شده اند ، اما همچنین آنها را در اکثر مادربردهای دسک تاپ مشاهده خواهید کرد. بسیاری از برد های سطح بالا حتی دارای دو یا چند اسلات M.2 هستند ، بنابراین می توانید درایوها را به صورت RAID اجرا کنید.
در حالی که اکثر درایوهای M.2 22 میلی متر عرض و 80 میلی متر طول دارند ، برخی از آنها کوتاهتر یا بلندتر هستند. شما می توانید با چهار یا پنج رقمی بودن نام آنها مشخص کنید ، در حالی که دو رقم اول نمایانگر عرض و بقیه رقم طول است. متداول ترین اندازه با برچسب M.2 Type-2280 است. اگرچه لپ تاپ ها معمولاً فقط با یک اندازه کار می کنند ، اما بسیاری از مادربردهای رومیزی دارای لنگر برای درایو های طولانی تر و کوتاه تر هستند.

بزرگترین درایوهای M.2 نیز 2 ، 4 یا حتی 8 ترابایتی هستند. بنابراین ، اگر بودجه سخاوتمندانه ای دارید و به یک تن فضای ذخیره سازی نیاز دارید ، یک M.2 برای شما در نظر گرفته شده است.

U.2 SSD: در نگاه اول ، این اجزای 2.5 اینچی شبیه دیسک های سخت SATA سنتی هستند. با این حال ، آنها از اتصال متفاوتی استفاده می کنند و داده ها را از طریق رابط PCIe سریع ارسال می کنند و ضخامت آنها معمولاً بیشتر از دیسک های سخت 2.5 و اینچی SSD است. درایو های U.2 گران تر و با ظرفیت بالاتر از درایوهای معمولی M.2 هستند. سرورهایی که فضای باز زیادی دارند ، می توانند از این فاکتور بهره مند شوند ، اگرچه در دسک تاپ های مصرفی بسیار غیر معمول است.
Adata XPG SX8200 Pro (960 گیگابایت)

M.2 SSD (اعتبار تصویر: Tom's Hardware)
بهترین معاملات امروز Adata XPG SX8200 Pro (1 ترابایت)
ADATA - XPG - SX8200 Pro ...
بهترین خرید
119.99 دلار
چشم انداز
اطلاعات Synnex ...
آمازون
نخست
142.39 دلار
چشم انداز
Adata XPG SX8200 Pro (1 ترابایت)
نوگ
184.50 دلار
چشم انداز
ما هر روز بیش از 130 میلیون محصول را برای بهترین قیمت بررسی می کنیم
آیا می خواهید یک درایو با رابط SATA یا PCIe داشته باشید؟
بند بزنید ، زیرا این بیت پیچیده تر از آن است که باید باشد. همانطور که قبلاً اشاره شد ، SSD های 2.5 اینچی با رابط Serial ATA (SATA) کار می کنند که برای درایوهای سخت طراحی شده است (و از سال 2000 راه اندازی شد) ، در حالی که درایوهای کارت اضافی روی اتوبوس PCI Express سریعتر کار می کنند ، پهنای باند بیشتر برای مواردی مانند کارت های گرافیک.

درایوهای M.2 بسته به درایو می توانند از طریق SATA یا PCI Express کار کنند. سریع ترین درایوهای M.2 نیز از NVMe پشتیبانی می کنند ، پروتکلی که مخصوص ذخیره سازی سریع و مدرن طراحی شده است. نکته جالب (خوب ، یک باره روی حیله و تزویر دیگر) این است که یک درایو M.2 می تواند مبتنی بر SATA ، مبتنی بر PCIe بدون پشتیبانی NVMe یا PCIe با پشتیبانی NVMe باشد. همانطور که گفته شد ، بیشتر SSD های سطح بالای M.2 که در سال های اخیر راه اندازی شده اند از NVMe پشتیبانی می کنند.

هر دو درایو M.2 و اتصالات M.2 مربوطه در مادربردها ، صرف نظر از آنچه پشتیبانی می کنند ، بسیار شبیه به هم هستند. بنابراین قبل از خرید حتماً دفترچه راهنما را برای مادربرد ، لپ تاپ یا کانورتیبل خود و همچنین مواردی که یک درایو مشخص پشتیبانی می کند ، بررسی کنید.

اگر کارهای روزانه شما از مرور وب ، برنامه های اداری یا حتی بازی تشکیل شده باشد ، اکثر SSD های NVMe سریعتر از مدلهای ارزان قیمت SATA سریعتر نمی شوند. اگر کارهای روزانه شما از کارهای سنگین تر مانند انتقال پرونده های بزرگ ، فیلم ها یا ویرایش عکس های پیشرفته ، کدگذاری ، یا فشرده سازی / رفع فشار تشکیل شده است ، بهتر است از یک NVMe SSD استفاده کنید. این SSD ها تا پنج برابر پهنای باند بیشتری نسبت به مدل های SATA ارائه می دهند (و در صورت انتخاب یک درایو PCIe 4.0 NVMe دو برابر این پهنای باند است) ، که باعث افزایش عملکرد در برنامه های با بهره وری سنگین تر می شود.

همچنین ، برخی از درایوهای NVMe (مانند SSD 660p اینتل) زیر قیمت بسیاری از درایوهای SATA هستند. بنابراین اگر دستگاه شما از NVMe پشتیبانی می کندبنابراین قطعاً می خواهید با راهنمای دستگاه خود مشورت کنید یا Crucial's Advisor Tool را بررسی کنید تا قبل از خرید گزینه های خود را مرتب کنید.

به کدام یک از فاکتورهای شکل نیاز دارید؟
SSD ها در سه عامل اصلی وجود دارند ، به علاوه یک مورد غیر معمول.

انواع SSD ها.

انواع SSD ها.
2.5 ATA Serial ATA (SATA): رایج ترین نوع ، این درایوها شکل دیسک های سخت لپ تاپ را تقلید می کنند و از همان کابلها و رابط SATA متصل می شوند که هر ارتقا دهنده با تجربه متوسط ​​باید با آنها آشنا باشد. اگر لپ تاپ یا دسکتاپ شما دارای یک جای هارد دیسک 2.5 اینچی و یک کانکتور SATA اضافی است ، این درایوها باید سازگار باشند (البته اگر در دسک تاپ فقط با هارد دیسک 3.5 اینچی بزرگتر نصب کنید ، ممکن است به آداپتور خلیج نیاز داشته باشید خلیج ها رایگان)
 
کارت الحاقی SSD (AIC): این درایوها به نسبت SATA که بیش از یک دهه پیش برای مدیریت هارد دیسک های چرخشی طراحی شده بود ، بیش از اکثر درایوها سرعت بالاتری دارند. آنها همچنین می توانند به PCIe بیشتر از اکثر درایوهای M.2 دسترسی پیدا کنند. درایوهای AIC به شکاف های مادربرد متصل می شوند که بیشتر برای بهترین کارت های گرافیک یا کنترل کننده های RAID استفاده می شوند. البته ، این بدان معنی است که آنها فقط گزینه ای برای دسک تاپ هستند و برای نصب آنها به یک اسلات خالی PCIe x4 یا x16 نیاز خواهید داشت.
اگر دسک تاپ شما جمع و جور باشد و کارت گرافیک از قبل نصب کرده باشید ، دیگر شانس ندارید. اما اگر فضای دسکتاپ مدرن و شیار اضافی دارید ، این درایوها می توانند در سریعترین حالت موجود قرار بگیرند (به عنوان مثال Intel Optane 900p را در نظر بگیرید) ، زیرا قسمت عمده آنها به دلیل سطح اضافی آنها امکان خنک سازی بهتر را فراهم می کنند. جابجایی داده ها با سرعت زیاد ، مقدار کمی گرما تولید می کند.

M.2 SSD: درایوهای M.2 تقریباً به شکل یک حافظه RAM هستند ، اما درایورهای M.2 برای لپ تاپ های باریک به استاندارد تبدیل شده اند ، اما همچنین آنها را در اکثر مادربردهای دسک تاپ مشاهده خواهید کرد. بسیاری از برد های سطح بالا حتی دارای دو یا چند اسلات M.2 هستند ، بنابراین می توانید درایوها را به صورت RAID اجرا کنید.
در حالی که اکثر درایوهای M.2 22 میلی متر عرض و 80 میلی متر طول دارند ، برخی از آنها کوتاهتر یا بلندتر هستند. شما می توانید با چهار یا پنج رقمی بودن نام آنها مشخص کنید ، در حالی که دو رقم اول نمایانگر عرض و بقیه رقم طول است. متداول ترین اندازه با برچسب M.2 Type-2280 است. اگرچه لپ تاپ ها معمولاً فقط با یک اندازه کار می کنند ، اما بسیاری از مادربردهای رومیزی دارای لنگر برای درایو های طولانی تر و کوتاه تر هستند.

بزرگترین درایوهای M.2 نیز 2 ، 4 یا حتی 8 ترابایتی هستند. بنابراین ، اگر بودجه سخاوتمندانه ای دارید و به یک تن فضای ذخیره سازی نیاز دارید ، یک M.2 برای شما در نظر گرفته شده است.

U.2 SSD: در نگاه اول ، این اجزای 2.5 اینچی شبیه دیسک های سخت SATA سنتی هستند. با این حال ، آنها از اتصال متفاوتی استفاده می کنند و داده ها را از طریق رابط PCIe سریع ارسال می کنند و ضخامت آنها معمولاً بیشتر از دیسک های سخت 2.5 و اینچی SSD است. درایو های U.2 گران تر و با ظرفیت بالاتر از درایوهای معمولی M.2 هستند. سرورهایی که فضای باز زیادی دارند ، می توانند از این فاکتور بهره مند شوند ، اگرچه در دسک تاپ های مصرفی بسیار غیر معمول است.
Adata XPG SX8200 Pro (960 گیگابایت)

M.2 SSD (اعتبار تصویر: Tom's Hardware)
بهترین معاملات امروز Adata XPG SX8200 Pro (1 ترابایت)
ADATA - XPG - SX8200 Pro ...
بهترین خرید
119.99 دلار
چشم انداز
اطلاعات Synnex ...
آمازون
نخست
142.39 دلار
چشم انداز
Adata XPG SX8200 Pro (1 ترابایت)
نوگ
184.50 دلار
چشم انداز
ما هر روز بیش از 130 میلیون محصول را برای بهترین قیمت بررسی می کنیم
آیا می خواهید یک درایو با رابط SATA یا PCIe داشته باشید؟
بند بزنید ، زیرا این بیت پیچیده تر از آن است که باید باشد. همانطور که قبلاً اشاره شد ، SSD های 2.5 اینچی با رابط Serial ATA (SATA) کار می کنند که برای درایوهای سخت طراحی شده است (و از سال 2000 راه اندازی شد) ، در حالی که درایوهای کارت اضافی روی اتوبوس PCI Express سریعتر کار می کنند ، پهنای باند بیشتر برای مواردی مانند کارت های گرافیک.

درایوهای M.2 بسته به درایو می توانند از طریق SATA یا PCI Express کار کنند. سریع ترین درایوهای M.2 نیز از NVMe پشتیبانی می کنند ، پروتکلی که مخصوص ذخیره سازی سریع و مدرن طراحی شده است. نکته جالب (خوب ، یک باره روی حیله و تزویر دیگر) این است که یک درایو M.2 می تواند مبتنی بر SATA ، مبتنی بر PCIe بدون پشتیبانی NVMe یا PCIe با پشتیبانی NVMe باشد. همانطور که گفته شد ، بیشتر SSD های سطح بالای M.2 که در سال های اخیر راه اندازی شده اند از NVMe پشتیبانی می کنند.

هر دو درایو M.2 و اتصالات M.2 مربوطه در مادربردها ، صرف نظر از آنچه پشتیبانی می کنند ، بسیار شبیه به هم هستند. بنابراین قبل از خرید حتماً دفترچه راهنما را برای مادربرد ، لپ تاپ یا کانورتیبل خود و همچنین مواردی که یک درایو مشخص پشتیبانی می کند ، بررسی کنید.

اگر کارهای روزانه شما از مرور وب ، برنامه های اداری یا حتی بازی تشکیل شده باشد ، اکثر SSD های NVMe سریعتر از مدلهای ارزان قیمت SATA سریعتر نمی شوند. اگر کارهای روزانه شما از کارهای سنگین تر مانند انتقال پرونده های بزرگ ، فیلم ها یا ویرایش عکس های پیشرفته ، کدگذاری ، یا فشرده سازی / رفع فشار تشکیل شده است ، بهتر است از یک NVMe SSD استفاده کنید. این SSD ها تا پنج برابر پهنای باند بیشتری نسبت به مدل های SATA ارائه می دهند (و در صورت انتخاب یک درایو PCIe 4.0 NVMe دو برابر این پهنای باند است) ، که باعث افزایش عملکرد در برنامه های با بهره وری سنگین تر می شود.

همچنین ، برخی از درایوهای NVMe (مانند SSD 660p اینتل) زیر قیمت بسیاری از درایوهای SATA هستند. بنابراین اگر دستگاه شما از NVMe پشتیبانی می کندو معاملات خوبی را در درایو پیدا می کنید ، حتی اگر به سرعت اضافی نیاز زیادی نداشته باشید ، ممکن است بخواهید NVMe را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

به چه ظرفیتی نیاز دارید؟
کلاس 128 گیگابایتی: دور بمانید. این درایو های کم ظرفیت به دلیل حداقل تعداد ماژول های حافظه ، عملکرد کمتری دارند. همچنین ، بعد از قرار دادن ویندوز و چند بازی روی آن ، دیگر فضای کافی ندارید. به علاوه ، می توانید با پرداخت 10 دلار بیشتر به سطح بعدی بروید.
 
کلاس 250 گیگابایتی: این درایوها ارزان تر از خواهر و برادر بزرگترشان هستند ، اما هنوز هم کاملاً تنگ هستند ، مخصوصاً اگر از رایانه شخصی خود برای قرار دادن سیستم عامل ، بازی های رایانه ای و احتمالاً یک کتابخانه بزرگ رسانه ای استفاده می کنید. اگر در بودجه شما اتاق تکان دادن وجود دارد ، افزایش حداقل یک سطح ظرفیت به یک درایو کلاس 500 گیگابایت توصیه می شود.
 
کلاس 500 گیگابایتی: درایوها در این سطح ظرفیت فضای مناسبی را با قیمت مناسب ارائه می دهند ، اگرچه درایوهای 1 ترابایتی جذابیت بیشتری پیدا می کنند.
 
کلاس 1 ترابایتی: درصورتی که کتابخانه رسانه یا بازی گسترده ای نداشته باشید ، یک درایو 1 ترابایتی باید فضای کافی برای سیستم عامل و برنامه های اصلی شما را فراهم کند ، فضای کافی برای نرم افزارها و پرونده های آینده.
 
کلاس 2 ترابایتی: اگر با پرونده های بزرگ رسانه کار می کنید یا فقط یک کتابخانه بازی بزرگ دارید که می خواهید بدون تعدیل نصب زیاد به آن دسترسی داشته باشید ، یک درایو 2 ترابایتی معمولاً ارزش بالاتری دارد.
 
کلاس 4 ترابایتی (به بالا): برای سر و صدا کردن یکی از اینها ، باید واقعاً به فضای زیادی در SSD نیاز داشته باشید. SSD 4 ترابایتی بسیار گران خواهد بود - معمولاً بیش از 400 دلار / 500 £ - و گزینه های زیادی نخواهید داشت. سامسونگ سالهاست که درایوهای مصرفی 4 ترابایتی را به فروش می رساند ، اما بسیاری از شرکت های دیگر به حد 2 ترابایت پایبند هستند ، مگر اینکه به ذخیره سازی گران قیمت شرکت بپردازید.
اگر شما یک کاربر دسک تاپ هستید ، یا یک لپ تاپ مخصوص بازی با چندین درایو دارید و ظرفیت زیادی می خواهید ، بهتر است یک جفت حافظه SSD کوچکتر را انتخاب کنید ، که اغلب صدها دلار در شما صرفه جویی می کند در حالی که هنوز هم تقریباً عرضه می کنید همان فضای ذخیره سازی و سرعت. تا زمانی که قیمت کاهش یابد و شاهد رقابت بیشتری نباشیم ، درایوهای 4 ترابایتی و بزرگتر با جیب های بسیار عمیق به متخصصان و علاقه مندان منتقل می شوند.

مصرف برق چطور؟
اگر بعد از بهترین عملکرد ممکن ، یک کاربر دسک تاپ هستید ، پس احتمالاً برایتان مهم نیست که چقدر آب می خورید. اما برای دارندگان لپ تاپ و تبلت های قابل تبدیل ، کارایی درایو از سرعت مهمتر است - به خصوص اگر شما می خواهید عمر باتری در تمام روز را داشته باشید.

انتخاب یک درایو فوق العاده کارآمد مانند 860 EVO سامسونگ در مقابل یک درایو NVMe سریعتر اما پرمصرف (مانند ، مثلاً ، Samsung 960 EVO) می تواند به طور قابل توجهی مدت زمان اجرای شما را از برق جدا کند. و مدلهای با ظرفیت بالاتر می توانند انرژی بیشتری نسبت به درایوهای کم جیب ترسیم کنند ، فقط به این دلیل که بسته های NAND بیشتری روی درایوهای بزرگتر وجود دارد تا اطلاعات شما را در آن بنویسید.

در حالی که توصیه های فوق به معنای کلی درست است ، اما برخی از محرک ها می توانند روندها را جبران کنند و فناوری همیشه در حال پیشرفت و تغییر چشم انداز است. اگر دوام باتری برای بررسی درایو شما مهم است ، حتماً با آزمایش مصرف برق که در هر SSD تست شده انجام می دهیم مشورت کنید.

SSD شما چه کنترل کننده ای باید داشته باشد؟
کنترل کننده را پردازنده درایو خود بدانید. این خواندن و نوشتن شما را هدایت می کند و سایر وظایف اصلی مربوط به عملکرد و نگهداری درایو را انجام می دهد. فرو رفتن در انواع کنترلرها و مشخصات خاص می تواند جالب باشد. اما برای اکثر افراد کافی است بدانند که دقیقاً مانند رایانه های شخصی ، هسته های بیشتر برای درایوهای با کارایی بالاتر و ظرفیت بالاتر بهتر هستند.

در حالی که کنترلر بدیهی است که نقش زیادی در عملکرد دارد ، مگر اینکه بخواهید جزئیات جزئیات مربوط به مقایسه درایوهای خاص را با یکدیگر مقایسه کنید ، بهتر است به بررسی عملکردهای ما بپردازید تا عملکرد کلی یک درایو را ببینید ، نه اینکه تمرکز زیادی روی آن داشته باشید. کنترل کننده

به کدام نوع حافظه ذخیره سازی (NAND flash) نیاز دارید؟
هنگام خرید SSD برای استفاده عمومی از رایانه در دسک تاپ یا لپ تاپ ، نیازی به صراحت توجه به نوع ذخیره سازی داخل درایو نیست. در واقع ، با بیشتر گزینه های موجود در بازار این روزها ، به هر حال گزینه زیادی ندارید. اما اگر کنجکاو هستید که در آن بسته های فلش درون درایو شما چیست ، انواع مختلف زیر را به شما معرفی می کنیم. برخی از آنها به مراتب کمتر از گذشته رایج هستند و برخی نیز به صورت استاندارد در حال تبدیل شدن به استاندارد هستند.

حافظه فلش Single-Cell (SLC) در ابتدا مطرح شد و شکل اصلی ذخیره سازی فلش برای چندین سال بود. از آنجا که (همانطور که از نام آن پیداست) فقط یک بیت از داده ها را در هر سلول ذخیره می کند ، بسیار سریع است و مدت زیادی طول می کشد. اما این روزها با پیشرفت فناوری ذخیره سازی ، از نظر میزان ذخیره اطلاعات بسیار متراکم نیست و همین امر باعث گرانی آن می شود. در این مرحله ، فراتر از درایوهای سازنده بسیار گران قیمت و استفاده از حافظه نهان سریع ، SLC با انواع جدیدتر و متراکم تری از فناوری ذخیره سازی فلش جایگزین شده است.
 
سلول چند لایه (MLC) پس از SLC به بازار عرضه شد و برای سالها ذخیره سازی گزینه ای برای توانایی ذخیره اطلاعات بیشتر با قیمت پایین تر بود ، با وجود کندتر بودن. برای دور زدن مشکل سرعت ، بسیاری از این درایوها دارای a کوچکی هستند.

راهنمای خرید هارد اکسترنال (2021)

امروزه هارد‌های اکسترنال در ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و حتی بیشتر نیز عرضه می‌شوند. شاید تصور کنید که پرکردن ۱ ترابایت (۱۰۰۰ گیگابایت) امری نشدنی باشد؛ اما وقتی شروع به‌ استفاده از هارد اکسترنال برای انتقال اطلاعاتتان کردید، آنگاه متوجه می‌شوید که یک حافظه‌ ۱ ترابایتی چقدر سریع می‌تواند پر شود.

هارد های مختلف اکسترنال

برای خرید یک هارد اکسترنال، همیشه باید آینده را در نظر داشته باشید. شاید در نظرتان اکنون نیازی به حافظه‌ ذخیره‌سازی زیادی نداشته باشد؛ اما قطعاً داده‌‌های شما با‌ گذشت زمان زیادتر و حجیم‌تر می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود که هنگام خرید هارد اکسترنال، همیشه گزینه‌ای را خریداری کنید که ظرفیت ذخیره‌سازی آن از نیاز فعلیتان بیشتر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.